Seminarul SWIM in the Digital World a ajuns la jumătatea perioadei de desfăşurare. Cu ocazia prezentării studiilor de caz realizate de studenţii europeni, alţi 23 de tineri s-au alăturat vechiului grup.
Cele două studii de caz concepute pe parcursul a 4 zile – MOFILM Mobile Short Film Festival şi The Impact of Transilvania International Film Festival – au fost prezentate în faţa unei comisii de evaluare alcătuite din Toma Peiu, reprezentant TIFF – presă internaţională, Valerio Caruso, manager al proiectului Cineurop
a Network, John Marshall, consultant media internaţional, Jean-Philipe Raffard, coordonator SWIM din partea Sciencescom şi Cristina Nistor, coordonator SWIM din partea Universităţii Babeş-Bolyai.
Prezentările au fost urmate de discuţii asupra cercetărilor efectuate în cadrul seminarului şi de o conferinţă susţinută de Valentina Miu, reprezentant MEDIA Desk România. Cu această ocazie, studenţii au aflat detalii despre MEDIA 2007, program UE cu un buget de peste 755 milioane €, prin care este susţinu
tă industria audiovizualului din Europa. Ziua a fost încheiată de o cină festivă organizată la restaurantul “Panoramic”, eveniment care a reunit cele două echipe SWIM in the Digital World, marcând totodată finalul primei săptămâni a seminarului.
În cea de-a 9-a zi a seminarului SWIM in the Digital World, alţi 23 de tineri entuziaşti au preluat noile studii de caz: VoD, friend or foe of the Film Theater şi Collaborative Web 2.0 – YOUNECT. În cadrul unei întâlniri cu managerul proiectului Cineuropa Network, Valerio Caruso, studenţii au descoperit modelul business reprezentat de portalul Cineuropa.org.
Documentarea studiilor de caz va debuta la începutul săptămânii viitoare, iar prezentarea acestora va avea loc vineri, 12 iunie, în prezenţa lui Martin Gaedt (Younect CEO) şi a lui Jean-Luc Ormieres (UniversCine).
Alina Radulov