În urma mobilizării activiștilor împotriva rasismului de peste tot, mișcarea Black Lives Matter a cauzat o mulțime de schimbări ale unor aspecte care erau normalizate până acum în rândul lumii. Acum, însă, se produc gradual difeirite reinterpretări pentru restabilirea limitelor normalității, ca acestea să promoveze, concomitent, egalitatea oamenilor, indiferent de rasă.
Black Lives Matter e o mișcare organizată în scopul apărării cetățenilor afroamericani din Statele Unite, care are scopul de a lupta împotriva discriminării, în special cea din partea poliției.
Mișcarea a fost creată în 2013, cu utilizarea hashtag-ului #BlackLivesMatter pe rețelele de socializare, în urma morții adolescentului Trayvon Martin.
Aceasta a revenit în lumina reflectoarelor și a căpătat recunoaștere internațională în urma morții lui George Floyd, care a stârnit o serie de proteste la nivel global.
Conform BBC, statuia de bronz a unui fost președinte al Statelor Unite, Theodore Roosevelt, care se afla în fața Muzeului Americal de Istorie Naturală va fi înlăturată, în urma criticilor activiștilor care susțin că era un simbol al imperiarismului și al superiorității rasei albe. Statuia îl reprezenta pe Theodore Roosevelt pe un cal, acompaniat de un bărbat nativ american și de un bărbat african, slujitori ai acestuia.
Președintele Donald Trump a desconsiderat această decizie, considerând-o „ridicolă”, și sfătuind conducerea muzeului să nu o ducă la bun sfârșit.
Activiștii BLM militează pentru înlăturarea mai multor statui, reevaluând felul în care acestea coincid valorilor umane promovate în prezent.
Conform Financial Times, în Marea Britanie, statuia negustorului de sclavi, Edward Colston, a fost furată și aruncată într-un râu în Bristol.
Mișcarea a fost susținută de asemenea, de unele dintre cele mai populare platforme online. Conform CNN, Facebook a donat 10 milioane de dolari grupurilor care au luat parte la protestele împotriva inegalității rasiale.
„Susținem comunitatea afroamericană”, a scris Mark Zuckerberg, CEO Facebook, într-o postare publicată pe platforma de socializare.
De asemenea, platforma a publicat noi recomandări pentru adminii grupurilor, încurajându-i să se educe în privința acestui subiect și să adauge mai mulți admini de culoare, pentru a „crea noi oportunități pentru membri noi și diverși”.
Nike a intervenit, de asemenea, postând un video în care sloganul caracteristic al companiei, „Just Do It”, a fost alterat, fiind scris, de această dată, sub forma „For once, Don’t Do It”. Mesajul susținea clar și răspicat comunitatea afroamericană:
„Nu pretinde că nu există o problemă în America. Nu ignora rasismul. Nu accepta faptul că vieți inocente sunt luate de lângă noi. Nu-ți mai face scuze. Nu crede că nu te afectează”.
Mesajul companiei a avut un puternic impact emoțional, fiind menit să atragă atenția asupra ignoranței oamenilor din Statele Unite, care nu iau această problemă în serios.
Netflix s-a alăturat mișcării, printr-un tweet în care a declarat că
„A tăcea înseamnă a fi complice. Viețile negre contează. Avem o platformă, și avem datoria față de membrii, angajații și creatorii noștri de culoare de a ne face auziți”.
Sursa: Pexels
Andreea Bordea