Manipularea, subiect dezbătut la Maratonul Publicităţii

Eveniment Media

DSC_0079

Asociaţia Studenţilor Secţiei de Marketing (ASM) a organizat cea de a IX-a ediţie a Maratonului de Publicitate cu tema manipulării în publicitate, marţi 25 noiembrie, la Cinema Mărăşti din Cluj-Napoca.

„Evenimentul are rolul de a reuni în special studenţii de la Marketing şi de la Publicitate. Acesta este grupul ţintă dar ne dorim să vină studenţi de la toate specializările, curioşi şi pasionaţi de marketing. În fiecare an organizăm un eveniment cu o tematică diferită prin care vrem să aducem informaţii noi, interesante şi care să le fie de folos pentru viitor”

a declarat Sonia Vereş, manager de proiect.

Publicul ţintă fost alcătuit atât din studenţi, cadre didactice, cât şi din persoane neavizate în acest domeniu. Aceştia au avut ocazia să urmărească trei calupuri de spoturi publicitare, a câte 15 minute fiecare, în urma cărora au ascultat părerea unor specialişti în domeniul publicitar, având în vedere persuasiunea prin reclame.

DSC_0029 (1)

Invitaţii care au dezbătut tematica evenimentului au fost: conferenţiar universitar doctor Delia Balaban, visual marketer-ul şi blogger-ul Robert Katai şi specialistul în comunicare Marian Hurducaş.

Conform Deliei Balaban, publicitatea face apel la o situaţie ideală, în proporţie de 99%, reclamele ilustrând o lume perfectă. Aceasta a argumentat că reclamele conţin un mesaj care nu manipulează, ci persuadează prin intermediul emoţiilor. În discursul lui, Robert Katai a susţinut că orice consumator este capabil să conştientizeze dacă brandul îl poate manipula sau nu.

Întrebat care ar trebui sa fie reacţia consumatorilor faţă de spoturile publicitare, Marian Hurducaş a afirmat:

„Ar trebui să le analizeze înainte să le respingă, să înţeleagă care e mesajul pe care au încercat să îl transmită publicitarii şi să decidă dacă se află în target sau nu”.

DSC_0077

ASM este o organizaţie care se implică activ în iniţierea unor evenimente similare acestuia. Zilele Marketing-ului şi Marketbate au fost alte două proiecte care urmăreau dezvoltarea cunoştinţelor în marketing.

– Beatrice Bungo și Loredana Bertișan

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

related posts