Aeroporturile Henri Coandă din București și Traian Vuia din Timișoara sunt verficate astăzi de către experții Schengen, în cadrul celei de-a doua zi de reevaluare a frontierelor aeriene.
După ce ieri s-a verificat modul în care se separă fluxurile de călători din statele Schengen şi non-Schengen la Aeroportul Otopeni, astăzi a fost analizată partea tehnică a porților de îmbarcare, a ghișeelor de tranzit și a echipamentelor aferente celor două fluxuri de pasageri. Costurile de modernizare pentru Otopeni se ridică la 60 de milioane de euro.
Rezultatul raportului de evaluare va fi prezentat de către comisia de experți în cursul lunii viitoare, după ce vor vizita aeroportul Traian Vuia din Timișoara și cele două puncte de trecere a frontierei de la Moraviţa (rutier şi feroviar), în judeţul Timiş.
Henri Paul: ”Noi spunem «da» perspectivei intrării României în Spaţiul Schengen. Dar noi spunem că nu trebuie precipitate etapele”
Despre aderarea la Spațiul Schengen a vorbit astăzi și ambasadorul Franței în România, Henri Paul, coform căruia țara sa nu se opune aderării statului român, dar nici nu dorește ca etapele să fie precipitate. El a menționat și nemulțumirea unor state cu privire la procesul lent de soluționare a problemelor de corupție din țara noastră, ceea ce face imposibilă aderarea în acest moment la Schengen. Ultima verificare este programată pentru perioada 6-10 decembrie, în vederea verificării Sistemului Informatic Schengen (SIS) – SIRENE.
Țările care aparțin deja de Spațiul Schengen sunt: Austria, Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, două ţări asociate, Islanda şi Norvegia, şi, din decembrie 2008, Elveţia.
__________
Oana Moisil
Foto: www.caleaeuropeana.ro