Twitter va introduce noi etichete și avertismente pentru tweet-urile cu informații înșelătoare legate de COVID-19

Tech UBB Radio

Twitter va introduce etichete noi și mesaje de avertizare tweet-urilor care conțin informații înșelătoare sau dăunătoare publicului, a anunțat compania luni într-o postare pe blogul oficial. Acestea au rolul de a oferi utilizatorilor informații în plus, care să ajute la combaterea dezinformării și a inducerii în eroare a acestora.

Etichetele sunt asemănătoare celor introduse la începutul anului, care au rolul de a marca postările care conțin informații fabricate pentru manipularea publicului. Însă, spre deosebire de celelalte, noile etichete au rolul de a evidenția informațiile posibil dăunătoare legate de COVID-19;  acestea vor oferi link-uri către surse sigure care conțin informații verificate legat de ceea ce susțin tweet-urile respective.

Sursa imagine: Twitter
Sursa imagine: Twitter

Compania a introdus, de asemenea, și avertismente, care vor fi aplicate în funcție de gravitatea informației răspândite. Acestea vor anunța oamenii că tweet-ul intră în conflict cu recomandările experților în sănătate publică.

Compania a prezentat, de asemenea, un tabel care ilustrează felul în care vor fi evaluate postările, acestea fiind clasificate în trei categorii:

  • Informații înșelătoare – declarații a căror falsitate a fost confirmată ca fiind falsă sau înșelătoare de către experții în domeniu, precum autoritățile publice de sănătate;
  • Afirmații controversate – declarații a căror valoare de adevăr sau credibilitate este contestabilă;
  • Afirmații neverificate – informații (care ar putea fi adevărate sau false) care nu au fost confirmate încă la momentul publicării.

Clasificarea e realizată în funcție de intensitatea daunei pe care o cauzează tweet-ul respectiv.

Sursa imagine: Twitter
Sursa imagine: Twitter

Cum vor fi identificate tweet-urile

Aceste etichete vor fi aplicate atât tweet-urilor care urmează să fie postate, cât și celor postate până acum. Twitter a anunțat faptul că membrii companiei și partenerii acesteia lucrează la noi sisteme interne care să detecteze conținutul dăunător publicat de utilizatori, acest proces fiind prioritizat în rândul companiei.

WHO (World Health Organization) a etichetat situația cauzată de COVID-19 ca fiind o „infodemie”, datorită cantității exacerbate de informații atât adevărate, cât și false, care circulă în jurul acestui subiect. Dr Tedros, directorul organizației, a afirmat că

„dezinformarea legată de COVID-19 ar putea fi cel mai contagios element al virusului”.

Printre informațiile false răspândite de public se enumeră o mulțime de teorii ale conspirației. Cea mai populară este cea care dă vina pe antenele 5G, speculând că acestea ar fi cele care răspândesc virusul. Conform altei teorii, virusul a fost creat într-un laborator chinezesc; această teorie este un bun exemplu al daunelor cauzate de răspândirea informațiilor eronate, deoarece a sporit rasismul și discriminarea împotriva chinezilor.

Sursa: Marketwatch

Andreea Bordea

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts