Comisia Europeană a lansat un apel către deținătorii de platformele online. Solicită să elimine anunțurile publicitare înșelătoare, potrivit unui comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, au fost verificate 268 de site-uri dintre care 206 au fost marcate pentru investigații mai amănunțite pentru posibile încălcări ale legislației UE privind protecția consumatorilor. S-a acordat o atenție deosebită selectării ofertelor legate de măști și bonete chirurgicale, geluri dezinfectante, truse de testare, hrană, produse și suplimente alimentare/nealimentare cu presupuse efecte vindecătoare împotriva coronavirusului.
Studiile autorităților arată că comercianții necinstiți apelează la diverse metode pentru a atrage clienții prin anunțuri false. Astfel au fost descoperite 88 de site-uri ce conțineau produse care își propun să trateze sau să prevină simptome ale COVID-19. Alte 30 de site-uri care conțineau informații inexacte în ceea ce privește produsele și 24 de site-uri au fost suspectate de practici neloiale pentru a obține prețuri excesive, au fost sesizate. Acțiunea de verificare a indicat, de asemenea, că în 39 de cazuri prețul de vânzare și cel unitar nu erau afișate într-un mod clar, ușor de identificat și lizibil, potrivit Comisiei Europene.
Consumatorii sunt rugați să fie vigilenți în legătură cu cumparăturile online, iar comercianții ar trebui să cunoască regulile.
Sursa: Pixabay
Octavia Cozma