De la începutul pandemiei, românii au fost nevoiți să își mute activitatea profesională sau academică în mediul online. Pentru asta, cei mai mulți dintre ei au ales ca mijloc de comunicare platforma Zoom. Aplicația pentru conferințe video generează în prezent cele mai multe căutări, cu peste 100. 000 de accesări la nivelul României.
Datorită serviciului web Google Trends, am putut analiza ce anume au vrut să afle românii în legătură cu Zoom, în care județe s-a manifestat un interes mai mare, în ce perioadă și care au fost și sunt în continuare subiectele corelate.
Anul trecut, în aprilie 2019, aplicația nu era la fel de populară, în condițiile în care a ajuns la un prag de patru puncte, dar atenția românilor spre acest subiect a crescut odată cu declararea stării de urgență. Începând cu săptămâna 8-14 martie, s-a observat o ascensiune continuă la nivelul căutărilor, iar în săptămâna 19-25 aprilie, acestea au atins nivelul maxim de 100. Punctajul pe Google Trends se acordă în funcție de subiectele aflate la extremități, cele mai căutate și cele mai puțin căutate.
Locuitorii județului Bistrița-Năsăud au fost fruntași în ceea ce privește interesul față de platforma Zoom din ultima lună, urmați de județul Ilfov, municipiul București și apoi de județele Iași și Cluj.
Interogările căutate, de altfel, s-au axat pe modalitatea de descărcare a aplicației și pe felul în care funcționează sau în care se poate crea un cont. Tot pe baza datelor prezentate, se poate observa faptul că majoritatea accesărilor au fost generate de elevi.
Pe de altă parte, Google Trends oferă și posibilitatea de a compara. Astfel, am putut remarca diferite aspecte în legătură cu Zoom, Google Meet, Google Classroom și Microsoft Teams, patru dintre platformele educaționale utilizate pentru susținerea cursurilor. Prin urmare, Google Classroom și Zoom s-au detașat în mod vizibil față de celelalte aplicații în ultimele 30 de zile, iar județele în care acestea au fost cele mai solicitate sunt: Arad, Argeș și Iași.
De altfel, pe lângă Zoom, românii au mai arătat interes față de: Ordonanța militară 10, cât și pentru programul IMM Invest și aplicația de mesagerie WhatsApp. Fiecare subiect a generat aproximativ 50.000 de căutări. Poziția a treia, cu 5.000 de căutări, a fost ocupată de teme precum posibilitatea instalării unei stări de alertă după 15 mai sau de lansarea noului model de iPhone. În ordine descrescătoare, s-au aflat următoarele subiecte: horoscopul zilei de 28 aprilie ( aproximativ 2.000 de accesări), Pentagonul, Anda Adam și Noua Zeelandă, fiecare cu câte 1.000 de căutări în medie.
Sursa: CNET
Bianca Pop