Remus Pricopie, fost ministru al Educației: „Cred că redeschiderea şcolilor şi a universităţilor, pe 16 mai, şi organizarea examenelor de final de an, în sistem clasic, este un scenariu nerealist.”

Educaţie UBB Radio

Fostul ministru al Educației Remus Pricopie, actualmente rector al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Prof. univ. dr. Remus Pricopie, sugerează că Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să vină cu o variantă alternativă privind reluarea cursurilor și susținerea examenelor naționale.

Prof. univ. dr. Remus Pricopie îi îndrumă pe reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării să limiteze doza de optimism cu care declară, în spațiul public, măsurile pe care intenționează să le adopte în legătură cu reluarea procesului didactic.

Fostul ministru al educației susține că la momentul actual nu este oportun să se facă afirmații referitoare la redeschiderea cursurilor, întrucât rezultatele analizelor datelor publice din România, comparativ cu situația din alte țări, indică faptul că acest scenariu este unul nerealist.

Remus Pricopie afirmă că:

„Declarația ministrului educației potrivit căreia <<examenele naționale vor avea loc>> mi se pare un angajament riscant, mai ales că vorbim de peste 330.000 de elevi (clasele a VIII-a și a XII-a) care ar trebui să parcurgă, timp de mai multe zile, toate probele acestui examen în spații închise și nepregătite pentru măsuri de protecție împotriva COVID-19.”.

Acesta propune reprezentanților MEC elaborarea unui Plan B, care presupune:

  • continuarea procesului didactic în sistem online până la finalul anului școlar 2019-2020;
  • identificarea unor soluții de sprijin pentru copiii care nu au acces la resurse digitale;
  • încheierea mediilor după o formulă adecvată, prin notă unică pentru fiecare disciplină (fără teze, fără număr minim de note, în funcție de disciplină, profil, etc.);
  • organizarea examenelor naționale în sistem digitalizat și individualizat, după modelul testelor de tip TOEFL, SAT, GRE, etc., iar în cazul în care acest lucru nu s-ar putea realiza în timp util, să se recurgă la o formulă de echivalare a notelor pentru examenele naționale, o procedură atipică, dar deja asumată și de alte țări.

Fostul ministru al educației adaugă și o recomandare privind organizarea admiterii în învățământul universitar:

„Să se desfășoare în baza procedurilor și a calendarelor stabilite prin mecanismele autonomiei universitare și să nu fie modificat cadrul legal într-un mor care s-ar putea dovedi nefuncțional, așa cum sunt unele măsuri din ultima ordonanță, adoptată de Guvern în această săptămână.”

 Potrivit comunicatului de presă publicat pe site-ul SNSPA, Remus Pricopie a susținut că în eventualitatea cazului în care situația din 15 mai va fi favorabilă redeschiderii cursurilor, iar elevii nu vor fi expuși unor riscuri atât pentru propria lor sănătatea, cât și pentru cea a familiilor acestora, acest plan de rezerva va rămâne numai un exercițiu pe hârtie. Cu toate acestea, în cazul în care situația la nivel național nu se va îmbunătății, acest plan

„simplu, clar, bine gândit, asumat din timp de toți factorii responsabili și comunicat public într-o manieră coordonată, la nivel guvernamental.” se impune a fi adoptat.

Rectorul SNSPA încheie declarația printr-un apel la profesionalismul de care conducerea Ministerului Educației și Cercetării trebuie să dea dovadă prin evitarea răspândirii confuziei, provocată de „voci oficiale care spun lucruri diferite” și prin găsirea rapidă a unor soluții de continuare a cursurilor și de încheiere a mediilor și susținere a examenelor, sigură pentru toți participanții la procesul educațional.

Sursa: Pexels

Denisa Ardelean

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts