Primăria Cluj-Napoca şi asocierea SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL a semnat joi, 23 Aprilie, contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru metrou, respectiv a celui de fezabilitate pentru trenul metropolitan
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis, la finele anului trecut, excluderea asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, care câştigase licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea metroului clujean. Emil Boc şi primarii a şase comune au semnat, în aprilie 2019, acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan.
Larisa Annamaria Szekely este o clujeancă în vârstă de 19 ani. Ea este de părere că realizarea unei linii de metrou ar fi benefică:
“Clujul a fost mereu un oraș superb, dar trebuie să recunosc că traficul a fost mereu una dintre cele mai mari probleme. Chiar dacă nu este un oraș de dimensiuni mari, la orele de vârf un drum de 15 minute îl faci în minim 45. Sunt foarte fericită că a fost semnat acest acord, deoarece în sfârșit vom putea să ne deplasăm dintr-un capăt în altul fără să ne facem probleme că nu vom ajunge la timp și, bineînțeles, să nu ne pierdem timpul stând pe loc. Un metrou este necesar și asta este destul de clar, sunt sigură că toți clujenii se bucură de realizarea acestui proiect.”
De altă părere este Adelina Cigardi, o tânără mămică afirmă că:
“acest acord ar fi un lucru util, ținând cont că se va putea reduce din traficul urban, deci, poluare, dar şi se va putea circula mai repede pe tot traseul interurban. Problema este că investiția va fi imensă, deci şi costurile ulterioare pentru cei care vor beneficia de aceste utilități şi atunci acest proiect ar putea fi doar un eşec financiar. Din păcate, marea majoritate a cetățenilor clujeni sunt predispuşi să folosească maşinile personale în defavoarea mijloacelor de transport în comun.”
Pe de altă parte, Cristina , profesoară în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, consideră că în momentul actual realizarea studiului de prefezabilitatea pentru metrou ar fi doar un vis:
“Ar fi bine să fie metrou, dar mi se pare doar un vis în momentul de față. Același lucru cred și despre trenul în zona metropolitană. Parcă am fost amenințați cu această zonă. Sunt de acord că o zonă metropolitană trebuie să existe, dar până acum am văzut doar hârtii, doar intenții. Cred că a venit momentul să facem ceva concret, cu toate riscurile care vin la pachet în cazul proiectelor de anvergură.”
Proiectul va costa 30 de milioane de lei, iar termenul de execuție este de 26 de luni. Este vorba despre studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru realizarea a două obiective importante pentru Cluj, metroul şi trenul metropolitan.
Sursa: CFR
Denisa Poliec