Conform unui studiu efectuat la nivelul Uniunii Europene, 50% din tinerii europeni difuzează pe internet informaţii cu caracter personal care riscă să rămână permanent online şi să fie vizualizate de oricine.
Comisia Europeană doreşte să le transmită tinerilor următorul mesaj:„Gândiţi-vă bine înainte de a publica informaţii online!”.
Raportul Comisiei, care marchează “Ziua pentru un internet mai sigur”, arată că mai mult de jumătate din companiile de internet nu şi-au ţinut angajamentul luat pentru a garanta că profilurile on-line şi listele de contact sunt setate automat cu statutul „privat” pentru utilizatorii minori. Mai mult decât atât, pe multe site-uri, motorul de căutare include profilurile utilizatorilor minori. Şi, cu toate că majoritatea site-urilor de internet prevâd un link pentru a raporta un act de hărţuire, sunt puţine cele care răspund consecvent la astfel de plângeri.
Raportul CE vine la un an de la încheierea unui acord cu 18 companii de internet, referitor la garantarea unui internet sigur.
Companiile au semnat acest acord pe bază de voluntariat, obligându-se să prevadă mecanisme de protecţie a copiilor care utilizează site-urile a 25 de reţele de socializare, printre care Facebook, MySpace sau YouTube. Alte două companii li s-au alăturat în iunie anul trecut.
„Dacă dorim ca minorii să gândească bine înainte de a publica informaţii online, companiile care gestionează reţele de socializare trebuie să afişeze informaţii corecte într-un limbaj adecvat.Anul trecut, Comisia Europeană le-a cerut cu insistenţă companiilor să acţioneze în acest sens şi, spre satisfacţia noastră, multe dintre ele au ţinut seamă de această solicitare”, a declarat Viviane Reding, Comisarul UE pentru Societate Informaţională şi Media.
Mara Rusu