Tudor Vlad, unul dintre fondatorii secției de jurnalism la Cluj, a împărtășit studenților gândurile sale despre felul în care s-au desfășurat alegerile prezidențiale în Statele Unite în acest an.
După ce a fost redactor șef la Transylvanian Review și consultant pentru The New York Times între anii 2008-2010, este în prezent Assistant Director of the James M. Cox Jr. Center for International Mass Communication, Training and Research și profesor la The Department of Journalism, Henry W. Grady College of Journalism and Mass Communication, în cadrul University of Georgia.
Văzând alegerile din ochii unui cetațean american, dar totodată din perspectiva unui străin, a fost îndreptățit să aducă la cunoștiință modul în care se desfășoară alegerile peste ocean. Acestea s-au desfășurat în aproximativ 40 de state, iar cei care au ales au fost electorii fiecărui stat. De asemenea, împărțirea în doar două partide a produs o polarizare excesivă drept pentru care campania din acest an a fost cea mai scumpă de până acum, atingând pragul de 6 miliarde de dolari. Ambii candidați, Obama și Romney, au vrut să câștige populația hispanică neaducând în discuție problema imigrației și cea a religiei.
A fost punctat și faptul că în SUA credibilitatea atrage audiență, așadar majoritatea mijloacelor de comunicare în masă au optat pentru contrareclamă, dorind să atragă o mare parte a populației la vot. Statele Unite pun un foarte mare accent pe publicitate, astfel că în Las Vegas în ultimele 10 zile dinaintea alegerilor au fost difuzate la televizor 100,000 de clipuri electorale.
Tudor Vlad nu vede modelul jurnalistic românesc ca fiind sustenabil, și își dorește ca modelul jurnalistic american să fie implementat și în România.
[flagallery gid=58 name=”Tudor Vlad”]
___________
Hiriș Roxana
Foto: Christinne Schmidt