Jurnalul de Distracție la final. Peninsula în cifre

Divertisment Eveniment

Dacă în primele 3 zile ale Festivalului Peninsula, organizatori au anuțat 43.500 de vizitatori, la finalul ediției de anul acesta numărul final a ajuns la 63.000 de persoane, față de 58.000 cât au fost anul trecut deci, în ultima zi numărul vizitatorilor a fost de aproape 20.000.

“Ne bucurăm să spunem că toate cifrele arată că vom avea mai mulţi vizitatori decât anul trecut, atunci când 58.000 de persoane au călcat pragul Peninsulei”, anunța duminică Bodor László, directorul Festivalului Peninsula.

Încă de joi, 11.000 de persoane au venit la festival, vineri numărul acestora crescând la 15.000, pentru ca ziua de sâmbătă să atragă un număr de 17.000 de persoane. “În camping găzduim, după trei zile de festival, 1.700 de corturi”, a declarat Fülöp Zoltán, manager de proiect Sziget Management, în cadrul unei conferinţe de presă.

Fundaţia Pentru Cercetări Sociale „Max Weber” din Cluj a efectuat, un sondaj de opinie în rândul peninsularilor. Datele preliminare arată că anul acesta au venit cu 7% mai multe persoane, pentru prima oară la festival, decât anul trecut, aşadar în total 45% dintre cei prezenţi la eveniment au fost aici pentru prima dată.

În ceea ce priveşte zonele României din care provin vizitatorii celei de a opta ediţii Peninsula, datele relevă faptul că aceştia nu sunt doar din judeţele învecinate ci şi din Bucureşti. Cu toate acestea, cele mai mari creşteri la numărul de vizitatori au fost înregistrate în judeţele Cluj, Bihor şi Braşov. La festival au sosit vizitatori anul acesta şi din Ungaria, Germania, Marea Britanie, Serbia, Bulgaria sau Franţa conform studiului citat de organizatori.

Cifrele însă nu sunt importante doar atunci când vine vorba de numărul mare de persoane, comercianţii au raportat la finalul festivalului că au vândut 310 hl de bere, 240 hl de băuturi răcoritoare şi 130 de hl de apă.

_______

Cătălin Nunu

Foto: Biro Istvan

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

related posts