Unul dintre serviciile de livrare a mâncării la domiciliu din România, Uber Eats, va sista activitatea la nivelul țării începând cu 4 iunie. Decizia a fost luată luni de compania americană Uber Technologies Inc. și se va aplica și în cazul altor șapte țări care nu au atins profitul impus: Republica Cehă, Egipt, Honduras, Arabia Saudită, Ucraina și Uruguay.
Potrivit Reuters, Uber a renunțat la piețele în cauză, deoarece acestea nu i-ar oferi posibilitatea de a deveni livratorul online de top pe plan culinar, ceea ce și-a propus compania pentru acest sector de activitate. În schimb, strategia deținătorilor este de a își canaliza resursele și energia spre piețele de top unde Uber Eats este prezent la nivel global.
Reprezentanții au explicat că serviciile care vor fi oprite sau transferate au reprezentat 1% din comenzile brute și 4% din pierderile înregistrate de Uber Eats în prima parte a anului 2020.
De asemenea, grupul a decis să transfere operațiunile de livrare din Emiratele Arabe Unite către firma Careem, informează Tech Crunch.
„Fiind o companie globală, trebuie să alegem cu atenţie cele mai potrivite produse pentru fiecare piaţă şi felul în care distribuim resursele în locurile în care suntem prezenţi în lume. Această decizie ne permite să ne redirecţionăm resursele către alte pieţe din Europa şi din lume, unde Uber Eats înregistrează o creştere foarte rapidă. Acum, prioritatea noastră este să facem tot posibilul să atenuăm impactul asupra colaboratorilor noştri: angajaţii, restaurantele partenere, curierii parteneri şi clienţi care ne-au susţinut până acum”, au declarat reprezentanții Uber.
Pe de altă parte, aceștia au precizat că activitatea ce ține de serviciile de transport nu va fi afectată în niciuna din țările menționate.
În România, platforma de food delivery a fost lansată în mai 2018. A debutat în București și s-a dezvoltat apoi și în orașele Timișoara și Iași, conform playtech.ro. La un an de la lansare, Uber Eats găzduia 700 de restaurante partenere în București, cu specific variat.
Ioana Ilie-Dobre, country manager al Uber Eats în România, declara în septembrie 2019 pentru Ziarul Financiar că valoarea medie a unei comenzi era cu 13,3 % mai mare în comparație cu numerele înregistrate în Polonia și Cehia și cu 9,37% mai mare față de valoarea medie din Ucraina.
Sursa: Pixabay
Bianca Pop