Te-ai gândit vreodată de ce unii studenţi reuşesc să aibă, indiferent de dificultatea examenului, rezultate bune, iar la finalul studiilor obţin un loc de munca în domeniu?
Eliminând posibilitatea copierii, răspunsul la această întrebare este organizarea foarte bună. Strategiile de învățare sunt multe şi încep cu modul în care îţi iei notiţe în timpul semestrului, continuă cu modul în care îţi organizezi timpul şi se termină cu metodele şi strategiile de învăţare şi memorare.
Poate aţi auzit de metode de memorare precum:“Pomodoro”, metoda “Loci” sau de sistemul de luare a notiţelor “Corsen”. Acestea sunt câteva dintre cele mai cunoscute tehnici.
Dacă nu te descurci în aplicarea acestor metode, o modalitate de a învăţa strategii de memorare este participarea la workshop-uri pe această temă. Acest tip de workshop-uri oferă tinerilor informaţii şi idei utile de învățare de la persoane specializate. Tot în cadrul acestui tip de întâlniri se fac schimb de idei cu ceilalţi participanți. Afli cum învaţă alţii.
Şi dacă nu eşti suficinent de motivat în aplicarea tehnicilor de luare a notiţelor, de învăţare şi memorare, gândeşte-te cum ar fi ca înainte de examen să nu te mai stresezi gândindu-te ce subiecte o să primeşti. Cred că afirmaţiile: ”sper să nu îmi vină subiectul xˮ sau ”dacă mai aveam o zi la dispoziţie reuşeam să învăţ tot”, îţi sunt cunoscute.
Gândeşte-te că fiecare examen este o verificare a cunoştinţelor tale. Nota pe care o primeşti este, de cele mai multe ori, subiectivă. Modul în care ai învăţat şi ţi-ai însuşit informaţia îţi va fi testat în momentul în care eşti în faţa angajatorului. Aşa că nu învăţa pentru note, învaţă să înveţi pentru tine!
– Bianca Siceanu / Sursă foto: http://www.ka-net.org.uk/files/images/learning_support-logo.jpg