În luna decembrie a anului trecut, au fost licitate traseele pentru companiile de transport în comun din Cluj-Napoca majoritatea firmelor private luptându-se pentru obținerea traseelor favorabile din punct de vedere economic.
Companiile au dorit să încheie contracte în special pentru localitățile învecinate municipiul Cluj-Napoca, precum Florești sau Baciu, ignorându-le pe cele mai îndepărtate.
Conform Centrului Naţional de Management pentru Societatea Informaţională, aflat în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale, compania de transport în comun Fany a obținut licitația pentru traseele din Florești și Baciu, cu toate că primarii și locuitorii acestor localități și-au exprimat nemulțumirile cu privire la prețurile pe care le practică firma.
Președintele comunei Florești, Horia Șulea, și-a exprimat dorința îndepărtării companiei Fany.
Cred în continuare că transportul metropolitan al companiei Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj-Napoca o să devină funcțional.
a mai adăugat acesta. Totodată, președintele Consiliului Judențean, Horea Uioreanu a susținut faptul că a fost obligat printr-o hotărâre de instanță să liciteze rutele pentru transportul metropolitan, declarându-se, totodată, nesigur de faptul că RATUC-ul o să termine procedurile pentru modificarea formei juridice până la 1 ianuarie 2014, când ar fi trebuit să se reînnoiască contractul de transport pentru rutele din apropierea Clujului.
În urma licitației organizate în luna decembrie a anului trecut, Clujul a rămas cu peste 40 de trasee intrajudețene neatribuite. Președintele Consiliului Județean a afirmat că această licitație se va relua în luna ianuarie a acestui an, însă, garanția că aceste rute vor fi ocupate nu și-o poate exprima. Între timp, firma de transport în comun RATUC și-a schimbat forma juridică în societate comercială. Drept urmare, aceasta nu se mai numeșe RATUC, ci CTP (Compania de Transport Public) Cluj-Napoca. De altfel, CTP va putea de acum înainte să asigure transport metropolitan. Conform ziuadecj.ro, CTP-ul va putea să asigure transport în comun pentru una dintre localitățile pentru care nu s-au înghesuit celelalte companii și anume:
Cluj-Napoca – Aluniş – Vale, Cluj-Napoca – Măguri Răcătău – Măguri, Cluj-Napoca – Panticeu – Sărata, Cluj-Napoca – Chinteni – Făureni, Cluj-Napoca – Tăuşeni – Coasta, Cluj-Napoca – Huedin – Poiana Horea, Cluj-Napoca – Panticeu – Recea Cristur, Cluj-Napoca – Căian – Bărăi, Cluj-Napoca – Aghireşu – Macău, Cluj-Napoca – Aghireşu – Leghia, Cluj-Napoca – Ciurila – Pruniş, Cluj-Napoca – Ciurila – Pădureni.
„Transportatorii privați nu sunt dispuși să facă nici o concesie și întoteauna se înghesuie pe rutele care le pot aduce bani mai mulți, chiar dacă nu oferă servicii de calitate în schimb”, a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP), fosta RATUC.
– Alexandra Boierean și Eva Apati / Sursa fotografiei: City News