Din cauza lipsei de comenzi și a vânzărilor scăzute de autoturisme, compania Dacia este nevoită să retrimită în șomaj tehnic o parte din angajați. La momentul actual, compania se confruntă cu o scădere atat pe piața internă, cât și pe cea externă, precizând că se produc 1.200 de vehicule pe zi în prezent, urmând ca producția să crească până la 1.300, anunță Profit.ro.
Reprezentanții Dacia au subliniat faptul că industria auto a suferit schimbări încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de Covid-19 din România.
În Uzina Mecanică și în Presaj s-a redus activitatea pentru moment, iar din cauza acestei probleme mulți dintre angajații din schimbul trei, circa 300 de persoane, au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Este de menționat faptul că din data de 21 mai, angajații de la secțiile de Presaj, Șasiu, Motoare, Cutii de Viteze, Aluminiu și Logistică au venit la muncă în regim de voluntariat, potrivit informațiilor Profit.ro.
Activitatea de ansamblare a început din data de 4 mai și continuă pe trei schimburi, deși ritmul este mai mic decât înaintea perioadei de stagnare. Uzina Dacia are capacitate maximă de producție de circa 350.000 de vehicule anual, asta înseamna teoretic 74 de vehicule pe ora, 1.700 pe zi, măsurile de protecție și igienă ale angajaților fiind asigurate, a explicat pentru Profit.ro Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia.
Reprezentanții companiei au refuzat să ofere detalii legate de angajații trimiși în șomaj, dar au precizat că se vor adapta cererii și că uzinele de la Mioveni își vor relua activitatea, anunță direcția de Comunicare Groupe Renault România, la cererea Profit.ro referitoare la trimiterea în șomaj tehnic a unei părți dintre angajații de la Uzina Mecanică de pe platforma Mioveni.
După ce a început să fie blocată complet piața auto din Europa de Vest, vânzările Dacia au fost oprite pur și simplu în lunile martie și aprilie, fiind într-un declin încă din primele două luni ale acestui an. În luna mai, după ce activitatea a fost redeschisă parțial, vânzările au revenit, dar la un nivel mai scăzut, comparativ cu cel de dinaintea pandemiei. Din acest motiv, atât uzina Dacia din Mioveni, cât și cea din Maroc, vor fi nevoite să producă mai puține vehicule decât anul trecut, a mai anunțat Profit.ro.
Șefii Renault au anunțat că vor recurge la măsuri drastice la nivel global cu privire la restructurarea activității companiei, pentru a reveni pe profit. Având în vedere că în România Renault are activități de proiectare, inginerie și producție, activitatea ar putea fi afectată pe toate palierele.
Până la ora actuală, nu s-au anunțat măsuri care ar putea afecta activitatea Dacia, cu excepția suspendării extinderii uzinei de la Mioveni, care ar fi urmat să se facă cu aproximativ 25 de milioane de euro, ajutor din partea statului. Înainte să înceapă pandemia, Dacia nu a apucat să tragă din acest ajutor decât 270.000 de euro, fiindcă orice investiție a fost oprită, a mai adăugat Profit.ro.
Sursa: Group Renault
Raluca Draia