Evenimentul Noaptea Dependenţilor de Trailere (NDT), organizat de Asociația Două Minute, va avea loc sâmbătă, 14 mai, în Irish Music & Pub, de la ora 19.00.
Publicul este invitat să urmărească, timp de 4 ore, peste 80 de trailere de film, sortate pe diverse categorii: de la comedie, dramă, SF, western sau upcoming, până la animaţie şi badass movies.
Mai multe informații despre Noaptea Dependenților de Trailere am aflat de la Andrei Macaria, unul dintre organizatori.
_______
[audio:http://radio.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2011/05/interviu-andrei-macarie-ndt.mp3|titles=interviu andrei macarie ndt]
R. Ce v-a determinat să creați o Noapte a Dependenților de Trailere?
Andrei Macaria: Noaptea Dependenților de Trailere a început de la ideea că, dacă vin spectatorii să urmărească 6-7 ore de publicitate în cadrul Festivalului Noaptea Devoratorilor de Publicitate, de ce nu ar veni lumea să vadă trailere timp de 4-5 ore? Trailerele sunt și ele o formă de reclamă, o reclamă la filme.
R. Există evenimente similare și în străinătate?
A.M. : Da, există Golden Trailer Awards în Los Angeles, dar fenomenul acesta nu este încă foarte răspândit. Din câte am auzit este singurul din lume, pe lângă al nostru!
R. Cum vă așteptați să fie publicul?
A.M.: Din câte am observat, publicul din Transilvania, din Cluj, este destul de receptiv la acest fenomen. Am avut un episod pilot în 19 ianuarie, am avut 100 de locuri, au venit 130 de persoane și alte 50 care nu au avut loc fizic în sală. Acum așteptăm în jur de 200 de persoane. Deci publicul este destul de receptiv. Publicul clujean își dorește să vadă trailere.
A.M.: Care sunt caracteristicile unui trailer bun?
Andrei: Un trailer bun trebuie să aibă câteva elemente-cheie. În primul rând trebuie să explice tema filmului. Dacă este comedie, trebuie să conțină poante bune, dacă este dramă – scene emoționante, dacă este documentar trebuie să conțină exact subiectul pe care este făcut acel documentar. Muzica din fundal este foarte importantă, de asemenea, pentru că, dacă se potrivește cu scenele din trailer, atunci atinge acea coardă sensibilă a spectatorului. Lungimea este, de asemenea, foarte importantă. Dacă este prea scurt nu este suficient pentru a emoționa spectatorul, dacă este prea lung, spectatorul deja se plictisește.
R. După ce criterii au fost selectate trailerele care vor fi difuzate sâmbătă?
A.M.: Ne-am adunat într-o zi la organizatorul-șef și am zis că „Hai să vedem ce trailere putem să punem la eveniment!”. Și am stat o zi întreagă, dând note de la 1 la 10 fiecare pe cât de mult ne-a plăcut sau nu acel trailer. Bineînțeles că nu a fost suficient și a trebuit să venim și a doua zi.
R. Care este importanța unui trailer pentru filmul pe care îl reprezintă?
A.M.: Un trailer bun este ca un ambalaj bun, vinde filmul. Dacă trailerul este foarte bun și atrage spectatorul, atunci sunt multe șanse ca acel film să aibă mulți spectatori, chiar dacă filmul în sine nu este bun. Am auzit de multe trailere care sunt mult mai reușite decât filmul în sine.
R. De ce recomandați publicului să vizioneze trailerul înaintea filmului?
A.M.: Scopul unui trailer este acela de a face publicul curios să vadă filmul. Deci ordinea naturală ar fi întâi trailerul și apoi filmul. Bineînțeles că nu este obligatoriu să vezi trailerul ca să te duci la filmul respectiv. Noi nu încercăm să vindem filmele, noi încercăm să distrăm lumea cu trailere, nu să o facem să meargă la filmul respectiv.
R. Ce proiecte de viitor aveți?
A.M.: Începând din toamnă încercăm să intrăm în parteneriat cu un cinematograf din Cluj pentru că sala este mare și potențialul este imens pe lângă ceea ce facem noi acum. Dorim să creștem acest eveniment până la nivelul Nopții Devoratorilor de Publicitate, încercăm să atragem cât mai multe persoane. Bineînțeles că acesta nu este singurul eveniment pe care dorim să îl organizăm, nu doar legat de trailere. Dorim să organizăm și legat de artă, de teatru, picturi, graffiti.
R. Cui aparține inițiativa NDT?
A.M.: La baza echipei stă Tudor Hosu, organizatorul nostru. El, cu încă patru prieteni, a venit cu ideea originală, pe urmă „ne-am agățat” și noi pe drum. Suntem, în momentul actual, în jur de 15 în echipă printre care sunt Adrian Balint, care se ocupă cu partea de regie, Ciprian Surășan și Teodora Marian, care se ocupă de partea de PR și Vlad Gorgan, elementul-cheie, cel care montează trailerele și se ocupă efectiv de rulatul lor.
R. Dacă ai avea un mesaj pentru publicul de trailere, care ar fi acela?
A.M.: Păi, în primul rând, ar trebuie să se intereseze de acest eveniment pentru că va fi distractiv, spun eu. Să vină în număr cât mai mare. Dacă vor veni, vor avea parte de o surpriză. Avem bere ieftină și popcorn gratis și niște surprize în pauze.”
__________
Ana Giol