România va beneficia de un serviciu unde pot raporta incidentele cibernetice printr-un apel telefonic, de luna viitoare

Tech

Ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a anunțat miercuri, în cadrul unei conferințe ce a avut loc la Palatul Victoria, lansarea unui număr unic unde pot suna toate persoanele fizice sau juridice, care sunt victime ale atacului cibernetic.

„Din data de 2 mai vom lansa prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) un număr unic – 1911, apelabil din toate rețelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin call-center, o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere.”, a declarat acesta.

Statisticile arată că atacurile cibernetice provoacă anual pagube de peste 400 de miliarde de euro la nivel mondial.

În 2018, România a fost ținta atacatorilor cibernetici, unele instituții fiind nevoite să-și blocheze temporar activitatea din cauza sistemelor informatice compromise.

„Prin acest nou serviciu guvernamental, încurajăm în mod special notificarea informațiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetățenilor, care sunt afectați de campanii malițioase specifice, și aici pot să enumăr tipuri de scam-uri precum: precum phishing, frauda care afectează utilizatorii din România, vishing, fraudă cu siuport tehnic fals, fraude cu vouchere, fraude cu bilete de avion, cu efecte negative în plan economic dar și in plan personal pentru fiecare dintre noi.”, a mai adăugat Ministrul Comunicațiilor.

Serviciul va fi disponibil începând cu data de 2 mai.

– Material realizat de Iosif Hăinală / Sursa fotografiei: Pixabay

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts