Recenzie la The Witcher / Unul dintre cele mai populare seriale Netfilx

Divertisment UBB Radio

Astăzi vorbim despre unul dintre cele mai vizionate și mai populare seriale marca Netflix, un serial care merită să fie urmărit în weekend, alături de o pungă mare de popcorn, și anume The Witcher.

Trailer serial:

• Regizor: Lauren Schmidt
  • Actori: Henry Cavill, Freya Allan, Anya Chalotra, MyAnna Buring, Adam Levy, Joey Batey, Royce Pierreson, Jodhi May
  • Scor pe IMDb8,5/10

Este bazat pe best-sellerul, cu același nume, scris de autorul polonez Andrzej Sapkowski și pe seria de jocuri video omonime, fiind o combinație între cele două. Toată acțiunea se învârte în jurul lui  Geralt din Rivia, jucat de Henry Cavill, un vânător de monștrii care se luptă care se luptă pentru a-și găsi un loc într-o lume violentă în care oamenii dau dovadă de mai multă răutate decât bestiile.

În acest serial vei găsi tot ceea ce te aștepți că există într-un univers Fantasy, având legende și profeții de care sunt legate destinele personajelor, lupte între regate, creaturi mitologice ca dragoni, elfi, vrăjitoare și tot felul de monștrii cu care se luptă Geralt. Totul fiind împachetat într-o atmosferă mitică și medievală care te face să te scufunzi în lumea serialului.  Acest aer întunecat, misterios, prezența războiului și a haosului printre oamenii, au făcut pe mulți oamenii să compare The Witcher cu Game of Thrones.

Cu toate acestea, serialul se bazează pe o topică total diferită, dacă la GOT accentul cade pe lupta pentru putere, la The Witcher accentul cade pe destinele celor 3 personaje principale, și anume Geralt din Rivia, vrăjitoarea Yennefer, jucată de Anya Chalotra, și prințesa Cirilla, jucată de Freya Allan, care luptă pentru a-și descoperi adevărata identitate și menire în lume.

Personajele principale

Fiind primul sezon, este unul introductiv care ne face cunoștință cu întreg universul The Witcher și ne face cunoștință cu povestea din spatele  personajelor principale și felul în care destinele acestora erau menite să se unească. Încă din primele minute ale serialului facem cunoștință cu Geralt, vânătorul, mutantul, care se luptă cu o creatură numită Kikimora. Cu cât parcurgi serialul mai mult, cu atât devii mai intrigat de umbra de mister care plutește în jurul personajului, el fiind un caracter rezervat, dur, care nu spune aproape niciodată ce gândește. Cu toate acestea, e foarte ușor să înțelegi de ce un vânător de monștrii, care cutreieră o lume violentă în care oamenii îl detestă, este așa de rezervat.

În timpul aventurilor sale, Geralt o întâlnește pe Yennefer, o vrăjitoare foarte puternică, care, la început, este doar o fată desfigurată vândută de tatăl ei directoarei unei școli de vrăji. Relația dintre cei doi este una foarte interesantă, amândoi fiind caractere puternice, în căutarea unui sens pentru viața lor, se pierd și se regăsesc de mai multe ori pe parcursul sezonului.

Last but not least, Cirilla este nepoata reginei Calanthe, leoaica din Cintra, și în același timp o fată în căutarea propriului destin. Atunci când regatul ei este asediat, aceasta este nevoită să fugă pentru a nu fi capturată pentru puterile sale magice. Rămasă singură, fără familie sau cunoscuți, aceasta trece prin diverse situații și cunoaște noi oameni, mai mult sau mai puțin binevoitori, până când reușește să își găsească destinul.

Netflix_TheWitcher_IG-GRID_Phase001_1080X1080_PRE_07-min
TheWitcher_IG_Ciri-min

Acțiunea din serial se desfășoară pe mai multe planuri temporale care se întrepătrund și se schimbă insesizabil, până la episodul în care îți dai seama de acest joc între trecut și prezent. Acest aspect poate să fie destul de deranjant pentru unii, dar mie mi s-a părut un detaliu foarte frumos lucrat, care oferă serialului un aer de mister. La finalul zilei, tot ce pot să spun este că The Witcher este un serial care va fi devorat până la ultimul cadru de toți iubitorii genului Fantasy.

Sursa: Commodore, Space Nerd, Space Nerd, Nordic, Geek Girl

Adriana Tiodar