Netflix s-a oferit să doneze 5 milioane de dolari pentru diverși creatori și organizații de culoare. Mișcarea Black Lives Matter a cunoscut o reînviere masivă în ultimele săptămâni, după protestele care au fost provocate de uciderea lui George Floyd. În timp ce protestele au fost determinate, în principal, de lupta care doreşeşte să pună capăt brutalității poliției, a avut loc o discuție mai mare despre rasism și inegalitățile cu care se confruntă comunitatea de culoare.
Netflix s-a implicat în mai multe moduri. Pe de o parte, serviciul de streaming a văzut că ajutorul se deplasează în partea de sus a celei mai populare liste, în urma protestelor, care au stârnit unele reacții, deoarece mulți nu văd ajutorul ca o poveste bună pentru personajele de culoare închisă. Netflix, a căutat să se ocupe de acest lucru, la scurt timp după crearea propriei colecții Black Lives Matter, care pune accentul pe filme și emisiuni de televiziune, de la creatori și interpreți negri. Printre proiectele aflate în prim-plan se numără documentarul al 13-lea al lui Ava DuVernay, miniseria ei Când ei ne văd și ultimul film Da 5 Bloods al lui Spike Lee, relatează ScreenRant.
Acum, Netflix își continuă inițiativa de a promova creatorii de culoare cu acest nou plan de donație. Potrivit Variety, Netflix va dona 5 milioane de dolari pentru diverși creatori și organizații. Pentru creatori, serviciul acordă 1,5 milioane de dolari. În plus, Netflix va acorda subvenții de un milion de dolari pentru următoarele organizații: Cunoașteți-vă drepturile taberei, Fundația Posse și Codul fetelor negre. În cele din urmă, compania va acorda 500.000 de dolari întreprinderilor cu capital negru din Los Angeles. Reed Hastings, președintele Netflix, a declarat acest lucru: „Abordarea rasismului și a nedreptății în moduri semnificative înseamnă crearea de oportunități pe termen lung pentru comunitatea Neagră. Rolul principal pe care îl jucăm este prin finanțarea și vizionarea de către membri a conținutului important. Ca pas suplimentar, astăzi angajăm 5 milioane de dolari pentru non-profituri dedicate creării de oportunități directe pentru creatorii negri, tinerii negri și întreprinderile cu capital negru”.
Netflix se alătură altor studiouri și companii de producție care au donat sume mari de bani în ultimele zile, inclusiv J.J. Abrams’ Bad Robot. Această mișcare va fi probabil văzută ca una pozitivă de mulți, deși în același timp, va fi important să vedem dacă Netflix continuă să promoveze proiecte create de regizori, scriitori și actori negri. Colecția Black Lives Matter este cu siguranță un alt pas bun, relatează ScreenRant.
Ultimele săptămâni au indicat o schimbare majoră, nu doar în industria divertismentului, ci în general. Mulți au vorbit în ultimele săptămâni despre importanța ascultării vocilor negre, precum Michael B. Jordan, care a ținut un discurs plictisitor la un protest în urmă cu doar două săptămâni. Publicul va ști că va existat o schimbare reală atunci, când va exista mai multă egalitate, atât pe ecran cât și pe off, dar până acum, Netflix a indicat cu siguranță că este interesat să facă mișcările corecte.
Sursa: Facebook Netflix
Ana Gălan