Zilele Clujului și posibilitatea de a fi singurul oraș din România care adoptă un brand au fost temele discutate la dezbaterea de astăzi de la Primăria Cluj-Napoca.
Proiectele prezentate de firmele de publicitate s-au axat pe multiculturalismul clujean. Totodată, perspectivele evidențiate au fost Clujul ca oraș universitar, ca inimă a Transilvaniei și ca un oraș cu numeroase posibilități de investire. În ceea ce privește baza culturală a propunerilor, scriitorul Horia Bădescu a contestat lipsa de interes a proiectelor pentru numele Lucian Blaga, un reper important în istoria Clujului.
Un punct de plecare în găsirea brandului ideal l-a reprezentat și dimensiunea etnică diversificată, astfel toate sloganurile au fost gândite atât în limba română, cât și în limbile engleză, maghiară și germană.
Cea de-a doua temă abordată în cadrul dezbaterii, stabilirea unei perioade pentru zilele Clujului, a primit o serie de propuneri pentru lunile mai și octombire. Calendaristic, aceste luni au fost preferate pentru numărul mare de studenți prezenți atunci în oraș. Totodată, s-au adus și alte argumente, cum ar fi desfășurarea Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) în luna mai, sau a festivalului de muzică cultă ”Toamna muzicală” în octombrie.
Clujenii sunt așteptați să facă propuneri pentru brandul și zilele Clujului pe site-ul primăriei. Aceste propuneri vor fi discutate la următoarea dezbatere din luna aprilie.
Oana Moisil
Foto: panoramio.com