Primăria municipiului Cluj-Napoca a somat săptămâna trecută cele două companii de salubritate să îşi respecte angajamentele cu privire la condiţiile de colectare a deşeurilor menajere ale clujenilor.
Bratner şi Rosal şi-au dotat maşiniile de colectare a deşeurilor cu sisteme de monitorizare de tip GPS. În acest mod, Primăria poate verifica mai uşor dacă cele două companii işi respectă atribuţiile, dacă se respectă programul de ridicare şi dacă folosesc în practică maşini care să fie corelate cu dimensiunile aleilor şi căilor de acces la punctele gospodăreşti.
De asemenea, Primăria a solicitat celor două companii modernizarea punctelor gospodăreşti şi dotarea acestora cu recipienţi de colectare care să le permită clujenilor să depoziteze separat pe cele doua fracţii – umeda şi uscată (gunoi reciclabil şi respectiv nereciclabil).
Punctele gospodareşti, pe care Bratner le va moderniza sau le va amenaja până la sfârşitul anului sunt în număr de 92, dintre care 39 necesită modernizare, iar 53 necesită amenajare. Principalele cartiere vizate sunt Gheorgheni şi Mărăşti.
Rosal va moderniza la rândul său 111 de puncte gospodăreşti , care până în data 1 august 2011 vor fi construite care în cartierele Zorilor, în Mănăştur şi în Grigorescu.
„Am cerut celor două companii ca să-şi afişeze în această săptămână pe Internet programul de ridicare a deşeurilor menajere. Acesta trebuie să fie permisibil, astfel încât, dacă este nevoie, o maşină să poată ajunge de mai multe ori în în acelaşi loc. Cele două companii trebuie să aibă stabilite graficele de colectare pentru ca cetăţenii să le poată urmări, să reabiliteze, să modernizeze punctele gospodăreşti şi chiar să construiască unele noi, acolo unde este cazul”, a precizat primarul Sorin Apostu.
_____________
Andreea Stăicuţ
Foto: gazetaromana.ro