CFR Călători va pune zilnic la dispoziţie, începând cu 2 iunie 2017, transportul spre Istanbul şi Sofia, iar o dată pe săptămână călătorii vor avea la dispoziție un traseu spre Salonic. Toate aceste trasee vor fi disponibile din București.
Potrivit directorului general al CFR Călători, Iosif Szentes, CFR Călători participă la realizarea trenului Bosfor Express, la compunerea căruia vor mai contribui bulgarii şi turcii, cu un vagon de dormit pentru Istanbul, cu un vagon clasă pentru destinaţia Sofia şi cu o cuşetă şi un alt vagon de dormit ataşate săptămânal pentru Salonic.
„Şoferii şi călătorii vor călători în vagoane de dormit, efectiv cuşete. O să coste cât un bilet de tren. Nu dorim să fie un preţ exagerat care să sperie călătorii pentru că ştim bine, şi în Salonic, şi în Istanbul, se pot închiria maşini cu 25-35 de euro pe zi”.
Cât costă un drum spre Istanbul?
Distanţa Bucureşti – Istanbul este de aproximativ 700 km, oferindu-se multiple posibilităţi de transport:
- Cu avionul (o oră): 550-600 lei dus-întors;
- Cu maşina (9 ore): 500 lei dus-întors la care se adaugă taxele de la de pod la Giurgiu şi vigneta din Bulgaria, deci 600 lei ;
- Cu autocarul (13 ore): 350 lei dus-întors;
- Cu trenul (19 ore): 480 lei dus-întors, cuşeta este obligatorie.
Cât costă un drum spre Sofia?
Distanţa Bucureşti – Sofia este de aproximativ 360 km, cu următoarele modalităţi de transport:
- Cu avionul (cu puţin peste o oră): 500-550 lei dus-întors;
- Cu maşina (5 ore): 140 lei dus-întors;
- Cu autocarul (7 ore): 180 lei lei dus-întors;
- Cu trenul (10 ore): 250 lei dus-întors, cuşeta fiind opţională.
Cât costă un drum spre Salonic?
Distanţa Bucureşti – Salonic este de aproximativ 670 km, oferindu-se posibilităţile de transport:
- Cu avionul (o oră şi jumătate): 550-600 lei dus-întors;
- Cu maşina (9 ore): 780 lei lei dus-întors la care se adaugă taxele de la de pod la Giurgiu şi vigneta din Bulgaria, deci 850 lei;
- Cu autocarul (10 ore): 400 lei dus-întors;
- Cu trenul (18 ore dus şi 23 ore întors): 405 lei dus-întors.
– Mădălina Pîrlog / Sursa fotografiei: raileurope.com