Sony PlayStation 4 – o senzație în lumea tehnologiilor!

Divertisment

Când a ieșit în vânzare PlayStation 3 creat în 2006 de către compania de electrotehnice Sony, acesta a fost vândut cu o pierdere de preț, sperând că banii investiți să fie scoși din jocurile individuale. Istoria se repetă și acum cu apariția consolei PS4, chiar dacă producătorii acestuia nu au fost atât de drastici. Aceasta este concluzia la care a ajuns compania de cercetare IHS, analiză publicată ulterior în care se determina costul real al unui PlayStation 4 calculând costul brut al fiecărui element folosit în construirea consolei.

sonys-playstation-4-will-let-you-stream-games-over-the-web

Pentru costul fiecărui element în parte, plus asamblarea consolei, IHS a estimat suma de 381 $. Din prețul expus pentru vânzarea unui PlayStation 4, acesta fiind de 339$, a rezultat că profitul companiei Sony este extrem de mic, doar de 18 $ per device. Acest fenomen este rar întâlnit în lumea electronică. Luând ca exemplu Apple’s iPad Air, acesta este vândut la prețul de 499$, însă costul brut al acestuia este de 274$, lăsând un profit considerabil companiei producătoare.

Cu toate acestea, rezultatele de acum sunt mai bune pentru Sony decât cele din 2006, când modelul precedent al consolei, PlayStation 3, a fost scos în vânzare. Atunci, IHS a parcurs o analiză similară celei de acum și a determinat că a fost nevoie de aproximativ 805$ pentru a construi consola, iar aceasta a fost vândută cu 599$. În timp, desigur, costurile pentru fiecare element au scăzut, iar atunci Sony a scăzut și prețul original pentru a încuraja vânzările și până în 2009 PS3 se vindea la prețul de 299$, chiar dacă costul său brut fiind de 336$.

Strategia de marketing adoptată de Sony este una extrem de riscantă, însă foarte inteligentă. Aceștia își refuză din start orice câștig din urma consolei, bazându-se  pe vânzările jocurilor și pe profitul câștigat din urma acestora. Cu toate acestea, riscul este justificat, întrucât prețurile joase ale PS4 atrag mai mulți cumpărători. Adoptând aceasta strategie, Sony câștigă teren în fața concurenților săi direcți de la Microsoft.

Dacă Sony ar putea construi PS4 cu costuri mai joase, ar face-o, dar dacă putem lua istoria ca pe un indicator, aceștia și de data aceasta ar vinde-o la un preț mai mic decât costul său brut.

afirmă Andrew Rassweiler, analist general al companiei IHS din Los Angeles, martor al acestui fenomen.

Rassweiler susține că dacă costul brut și prețul expus spre vânzarea consolei sunt atât de apropiate, e foarte posibil ca Sony să își însușească un profit extrem de mic sau chiar ar putea ieși în pierdere sperând că banii investiți să îi recupereze din vânzările jocurilor.

Dacă prețul expus e mai mare cu 10$ – 20$ decât costul brut, există o șansă foarte mică pentru a obține profit pe baza consolei.

afirmă acesta.

Ținând cont de modalitatea adoptată de Sony, de a-și menține business-ul și de cele doua device-uri scoase la vânzare, se pare că încă o dată totul se reduce la câștigul din urma jocurilor și la un marketing pe cinste.

– Ana-Maria Bivol / Sursa fotografiei: Business Insider

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts