Școli și elevi din medii dezavantajate – Proiect susținut de Metropolitan Life

Educaţie UBB Radio

Junior Achievement (JA) România și Metropolitan Life România lansează proiectul ,,Viitorul e la școală”, adresat în special elevilor și școlilor din mediile mai puțin susținute financiar. Proiectul propune soluții de adaptare în mediul online pentru facilitarea accesului elevilor la educație.

Până la finalului acestui an, peste 10.000 de elevi vor participa la activități learning by doing și webinarii susținute de voluntarii Metropolitan Life. Prin aceste activități elevii sunt încurajați să își definească propriile interese și să își dezvolte o mai bună înțelegere a beneficiilor și avantajelor economice și sociale.

Conceptul ,,Viitorul e la școală” asigură și o componentă de sustenabilitate a procesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație pentru actuala generație de elevi, dar și pentru generațiile viitoare.

Pentru a afla părerea unui elev despre proiectul demarat de Metropolitan Life cu privire la viitorul școlii românești, am stat de vorbă cu Seprodi Agnes, elevă la liceul de Arte din Sibiu. Aceasta consideră că  proiectul ,,Viitorul e la școală” este „o inițiativă foarte bună pentru copiii care fac parte din categorii defavorizate. Odată cu trecere învățământului în mediul online, în anumite cazuri, dreptul la educație a fost privat, deoarece mulți elevi nu au avut acces la Internet sau la echipamente necesare pentru a intra la ore. Astfel, prăpastia dintre cei care participă la ore și cine nu se adâncește pe zi ce trece”.

 

Care este părerea ta despre acest haos în care au intrat instituțiile de învățământ, având în vedere pandemia?

 ,,Consider că orice decizie s-ar fi luat, tot ar fi fost unii oameni care să nu fie de acord. Totuși, în timpul vacanței de vară nu s-a ocupat nimeni să adapteze sălile de clasă pentru a fi optime, din punct de vedere al măsurilor luate împotriva răspândirii virusului. Dezorganizarea aceasta îi obosește pe copii, nimeni nu le oferă o certitudine, două săptămâni fac ore fizice, apoi o lună trec în online. În același timp, nici profesorii nu sunt pregătiți să-și adapteze atât de repede modul de predare în acest meci de ping- pong, între online și prezență fizică”.

 

Crezi că proiectul ,, Viitorul e la școala” va fi o schimbare pentru copiii care trăiesc în locuri mai puțin favorabile?

,,Bineînțeles! Orice fel de inițiative de genul acesta sunt demne de aplaudat. Cel mai fain lucru la acest proiect mi se pare că încearcă să-i familiarizeze pe elevi cu un concept nu foarte discutat, și anume succesul personal”, a mai adăugat Agnes.

Parteneriatul dintre JA România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doing continuă pentru al nouălea an consecutiv, iar până acum peste 25.000 de elevi au beneficiat de educație pentru incluziune financiară.

Sursă foto: Unplash

Poliec Denisa

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts