Jumătate din cantitatea de fructe și legume comercializată în hypermarketurile din Romania provine în principal de la producători locali, iar ponderea produselor românești tinde să crească.
Deși prețurile alimentelor au crescut puternic în ultimele luni, Romania înregistrand cel mai mare avans din Uniunea Europeana la acest capitol, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale urmăreşte ca pe piața romanească atât fructele cât si legumele românești sa fie comercializate în hypermarketurile din țară.
”Am observat un naţionalism al românilor, care dacă văd că sunt produse româneşti în stand, se îndreaptă către el. Am considerat util să punem în evidenţă toate produsele româneşti, legumele şi fructele, pentru o desfacere mai bună a acestora”, a afirmat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin.
În prezent, 90% din partenerii de afaceri a celui mai mare lanţ de hypermarketuri din România sunt producatori locali.
Momentan ”pe piaţa românească 50% din legumele şi fructele comercializate în hypermarketuri sunt româneşti, însa se urmărește o creșterea procentuală. Ne putem uita la ţări ca Polonia, unde procentul este de 90%. Există potenţial şi în România şi puteam face lucrul acesta’”, a mai adăugat Daniel Constantin.
Pentru susținerea întregului proces există programul ”Produceţi româneşte, vindeţi româneşte”, susținut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale care urmăreşte identificarea şi dezvoltarea de parteneriate cu producătorii locali.
___________
Ancuţa Bârnă