Europa noastră | Educarea gândirii critice VS Fake News

Euranet Plus

Termenul de “fake news” a devenit popular începând cu anul 2016 ajungând în atenția consumatorului obișnuit în contextul referendumului privind statutul Marii Britanii în Uniunea Europeană și al alegerilor prezidențiale din Statele Unite ale Americii. Acest fenomen există însă de decenii, fiind cunoscut drept dezinformare. Comisia Europeană consideră necesară creşterea rezilienţei cetăţenilor statelor membre în faţa dezinformării care, amenință democrația și valorile europene. Astfel, în ianuarie 2018 Comisia Europeană a înființat un grup de experți la nivel înalt care să ofere consultanță în elaborarea unor politici de contracarare a fenomenului fake news în mediul online.

În cadrul întâlnirii “Să vorbim despre Europa! Comunicarea privind UE destinată tinerilor”, organizată de Comitetul Economic şi Social la Bucureşti în noiembrie anul acesta, Gabriela Drăgan, directorul general al Institutului European din România, susţinea:  “Educaţia şi formarea în zone care să transmită informaţii privind problematica europeană trebuie susţinute mult mai accentuat şi materiile care includ astfel de informaţii ar trebui să fie incluse în corpul de bază al curriculei şcolare sau universitare. Printre altele eu sunt şi profesor. Eu predau Economie europeană, Instituţii europene, Politici Europene, la facultatea de Relaţii economice internaţionale şi ştiu care este situaţia din Academia de studii economice.”

Articolul integral se găsește pe site-ul Radio România Internațional.

Gabriela Drăgan (Sursa foto: Facebook/ Institutul European din România – European Institute of Romania)

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts