Solicitările pentru șomaj tehnic pot fi depuse începând de astăzi de către angajatori, fie la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), fie la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS). Fondurile reprezintă 75% din câștigul salarial al persoanei pe luna respectivă.
Potrivit procedurii, angajatorii care vor să beneficieze de acest sprijin guvernamental, au datoria de a transmite următoarele documente: cerere, declarație pe propria răspundere și lista cu angajații aflați în șomaj tehnic. Toate acestea se depun și se procesează online. Fiecare AJOFM are o adresă de email special pentru facilitarea acestor formalități: numelejudet@anofm.gov.ro
Plata către angajatori se va face în curs de maxim 15 zile din momentul în care a fost trimisă cererea, iar plata acestora către salariații aflați în șomaj tehnic se va efectua în 3 zile. Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din salariul de bază aferent locului de muncă deținut, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut.
„La AJOFM-uri vor depune online o cerere şi o declaraţie pe propria răspundere angajatorii care au angajaţi notificaţi în Revisal, angajaţi prin contracte individuale de muncă, suspendate temporar, notificate în Revisal, pentru care solicită fondurile aferente şomajului tehnic, adică 75 % din câştigul salarial al persoanei pe luna respectivă – respectiv maxim 75 % din salariul mediu brut”, a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.