Având scopul de a reforma condiţiile de lucru ale transportatorilor din Uniunea Europeană, Pachetul de Mobilitate a fost negociat şi votat în toamna anului trecut.
Votat în formula de trialog de către Parlament, Consiliu şi Comisia Europeană, Pachetul de Mobilitate a trecut într-o formă care nu a fost agreată de transportatorii din unele state membre. Propus de Comisia Europeană în mai 2017, acest pachet legislativ, care a avut ca scop reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, a împărţit Uniunea Europeană în două tabere, una a ţărilor din Vest care doreşte o legislaţie strictă, cealaltă, a ţărilor din partea estică a continentului, care s-a exprimat în favoarea unei legislaţii mai suple. Unii îi acuză pe ceilaţi de dumping social, ceilalţi le reproşează că în această legislaţie se regăseşte o formă de protecţionism. În forma în care a fost votat, Pachetul de mobilitate pare a fi în avantajul unor state membre din vestul Europei.
– Materialul integral poate fi citit accesând site-ul Radio România Internațional / Marian-Jean Marinescu (Foto: © European Union 2019 – Source : EP Photographer Emilie GOMEZ)