Pe fondul pandemiei de COVID-19, care a obligat populația lumii să se adapteze la un nou mod de trăi, Facebook se pregătește să lanseze un produs de videoconferințe gratuit, Messenger Rooms, a anunțat CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, pe pagina sa de Facebook.
Noua funcție de videoconferință este similară cu aplicația Zoom, care a înregistrat o creștere semnificativă de utilizare în timpul crizei de coronavirus. Potrivit Facebook, Messenger Rooms le va permite utilizatorilor să organizeze videoconferințe, fără limită de timp, pentru un număr de 50 de persoane, în timp ce Messenger-ul anterior este limitat la maxim 8 utilizatori. Mai mult, Messenger Rooms va putea fi folosită și de persoanele care nu folosesc una dintre aplicațiile Facebook.
Messenger Rooms va fi lansat pe toate aplicațiile Facebook, inclusiv pe dispozitivul video Portal, începând de săptămâna aceasta, a spus Mark Zuckerberg într-un live pe pagina de pe rețeaua de socializare.
De asemenea, Zuckerberg a declarat că pentru dezvoltarea Messenger Rooms, s-a avut în vedere în primul rând securitatea și că a învățat din greșelile făcute de alții:
„Am creat acest lucru cu securitatea și confidențialitatea în minte de la început.” Prin urmare, camerele de mesagerie pot fi făcute private sau pot fi deschise pentru persoanele dintr-un grup cu care un utilizator a interacționat mai des, a precizat acesta.
Conform Facebook, alte caracteristici de securitate și confidențialitate ale Messenger Rooms sunt: blocarea camerei, astfel încât alte persoane să nu poată intra în conferință pe parcursul acesteia, eliminarea și blocarea participanților și raportarea unui nume de cameră dacă cineva crede că a încălcat politicile Facebook.
În plus, funcția de Facebook live se actualizează, astfel, se revine la Live White, caracteristică prin care un utilizator poate adăuga o altă persoană în videoclipul live. Mai mult, pe Instagram, videoclipurile live vor putea fi vizionate și de pe desktop și vor putea fi salvate în IGTV, astfel încât să fie disponibile mai mult decât 24 de ore, limita Instagram Stories, conform comunicatului Facebook.
Facebook este deja un jucător major în prezența video: peste 700 de milioane de utilizatori de WhatsApp și Messenger participă zilnic la apeluri, iar apelurile video s-au dublat de-a lungul pandemiei, potrivit Facebook.
Sursa: Facebook App
Cătălina Hui