Inițiativa giganților media de a indexa știrile în funcție de relevența și popularitatea lor scade posibilitatea consumatorilor de a fi la curent cu ce se întâmplă zilnic, a semnalat Dorothee Baer, viitorul ministru pentru politici digitale al Germaniei.
Acesta a afirmat că va face presiuni asupra giganților media precum Facebook și Google, pentru a actualiza informațiile care sunt afișate în newsfeed și care duc la formarea unor „camere ecou” pentru persoanele care au aceleași interese, a transmis Reuters. De asemenea va discuta și despre modul în care sunt afișate postările pe aceste platforme.
„Vreau să văd din nou știri în timp real, care confruntă oamenii nu cu ceea ce vor să știe, ci cu ceea ce au nevoie să știe, cu ceea ce se întâmplă în acest moment”, a declarat Dorothee Bauer, într-un interviu acordat publicației Die Welt.
Companiile au fost presate de către autoritățile din întreaga lume, din cauza faptului că modul în care sunt afișate știrile poate influența percepția consumatorilor asupra a ceea ce se întâmplă.
– Miruna Aruxandei / Sursa fotografiei: economica.net