Tudor Gheorghe a amintit aseară că „tot ce-i românesc nu piere”, în aplauzele a sute de clujeni care au venit la ultimul concert din acest an al artistului, „Cavalerii felinarelor târzii”. Alături de Orchestra Arkadia şi de unul dintre cei mai buni violonişti din ţară, Dan Bozgan, maestrul a bucurat publicul cu piese din repertoriul lui Zavaidoc şi Jean Moscopol.
De ce aceşti interpreţi? Pentru că „Zavaidoc şi Moscopol reprezintă cel mai bine societatea românească interbelică”, spune artistul. După ce a cântat din Zavaidoc ”Dacă nu şi nu”, maestrul a ilustrat diferenţa dintre clasele sociale din acea perioadă, prin cântece precum „Mână,birjar!”, „Cotele ţăranilor” sau „Economiile săracilor”.
Este România cu mult diferită faţă de perioada interbelică? Tudor Gheorghe a provocat publicul ca, în loc de cuvântul „comunişti” să îşi spună în gând orice altă denumire de partid contemporan şi să reflecteze la întrebarea de mai sus.
Ar cânta altundeva decât pe scenă? „Nu ştiu să cânt decât pe scenă. Nu cânt la restaurante, nu cânt în aer liber. Aş cânta în Parlament, dacă s-ar face un bal.”, a mărturisit Tudor Gheorghe publicului.
Ultimul spectacol din acest an al maestrului s-a încheiat într-o formă circulară, cu una din piesele cu care a debutat: „Tot ce-i românesc nu piere”, semnată de interbelicul Jean Moscopol.
AUDIO: Interviu – Artistul si Omul Tudor Gheorghe
[audio: http://radio.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2010/11/Interviu-Artistul-si-omul-Tudor-Gheorghe.mp3]
[imagebrowser id=84]
__________
Oana Moisil
Foto: Daniel Giurcă