Având în vedere acest context al pandemiei, aș putea spune că una dintre cele mai grele misiuni pe care le avem, din ipostaza de studenți/elevi, este cea de a ne acomoda atât cu învățatul, cât și cu unul dintre noile zone de desfășurare ale cursurilor, patul. Aș putea spune că o parte nasoală a cursurilor online, este dată de faptul că aici nu ne mai putem înghesuii pe rândurile din spate, precum la orele tradiționale din sălile de clasă; acum toți avem câte un loc rezervat în față (mulțumim camerelor de filmat). Indiferent de facultatea pe care o urmezi, mobilizarea și acomodarea sunt cele mai problematice aspecte. Am stat de vorbă cu câțiva studenți, pentru a vedea cum anume s-au adaptat situației actuale și cum se descurcă cu această transformare – mutarea cursurilor în online, din mediul tradițional.
Ingrid este studentă în anul I la drept:
„La fel ca în cazul cursurilor face to face și în online sunt profesori care se implică mai mult în comunicarea cu studenții. Observ, de la un seminar la altul, că profesorii sunt interesați de starea noastră de spirit și încearcă să ne ajute să înțelegem materia cât mai bine. Referitor la examene, am avut un singur parțial până acum și a fost un mic fail. Nu a fost un examen oral sau un examen în care să ni se solicite pornirea camerei sau a microfonului, profesorul nostru alegând platforma classroom pentru susținerea testului. Pot să zic ca a fost un fail din simplu fapt că nimeni nu era pregătit pentru un astfel de test în care timpul este limitat (am avut la dispozitie doar 30 de minute) și am întâmpinat probleme precum blocarea site-ul sau chiar și probleme cu internetul. Este ceva nou pentru toată lumea, dar sper că sesiunea nu va fi la fel. Sinceră sa fiu sunt destul de în urmă cu materia, din simplul fapt că acasă nu am aceeași motivație să învăț.”
Bogdan este student în anul II la UTCN:
„Având în vedere că majoritatea materialelor și proiectelor noastre sunt în mediul online, nu tind să cred că suferim o schimbare majoră. Totuși însă, acomodarea cu învățatul de acasă este un lucru destul de dificil, doar din simplul fapt că nu avem aceeași motivație să muncim de acasă, unde evident, suntem mult mai comozi. Referitor la noua metodă de predare, consider că este una destul de eficientă, iar profesorii își fac bine treaba, pot spune că sunt mulțumit. Suntem la zi cu materia, însă, după cum am spus, partea cu mobilizatul și învățatul sunt cele care, presupun că tuturor, ne dau bătăi de cap.”
Bianca este studentă în anul III la UMF:
„Chiar dacă în acest context al pandemiei, modul de învățare nu e precum cel de la cursurile normale, ne descurcăm destul de bine, aș zice, astfel încât să nu pierdem semestrul. S-au mobilizat rapid profesorii , se țin de program, consider că există interes. În general, în prima parte a laboratorului, ni se prezintă un ppt apoi continuăm cu o temă pe care trebuie să o rezolvăm pe cont propriu. Desigur, tema are legătură cu ceea ce tocmai am înățat din respectiva prezentare. Cu toate acesta însă, eu abia aștept să reînceapă cursurile clasice. Singura problemă reală, la care suntem supuși datorită circumstanțelor, o constituie orele de practică. Pentru noi, evident, practica nu poate fi dusă la bun sfârșit în acest context, dar presupun că această situație va fi rezolvată în final. ”
Cu toate acestea însă, nu doar studenții sunt afectați de pandemie. Așadar, evident și viitorii studenți au întâmpinat probleme în modul de pregătire atât pentru examenul de bacalaureat, cât și pentru admitere.
Roxana este viitoare studentă la Academia de Poliție:
„Mi-am făcut un program zilnic pe care încerc să îl respect, cât de cât, deși este greu să țin pasul, dat fiind faptul că materia este foarte complexă. Încerc să urmez programul pe care l-am făcut, astfel că dimineața reușesc să rețin mai bine și obișnuiesc să învăț până în jurul orei 12:00, evident, cu mici pauze. Apoi, de regulă, fac exerciții și încerc să aplic ceea ce am învîțat, urmând ca seară să mă ocup de recapitulare, pentru a aprofunda ceea ce am învîțat în ziua respectivă. Este greu să respect acest program mereu, având în vedere că am meditații și în mediul online. Referitor la proba sportivă, care este una destul de grea, pot spune că mă pregătesc prin antrenamentele zilnice, pe care încerc să le urmez zilnic. Una dintre problemele cu care mă confrunt este dată de Ordonanța de urgență, astfel că nu prea am cum să mă recreez. Aș putea spune că datorită acesteia ești obosit psihic. N-ai timpul tău, nu poți să te delectezi printr-o plimbare sau o activitate de genul acesta. Aș putea spune că mai am mult de lucru, nu știu cum va fi, dar sper ca lucrurile să se rezolve până la admitere, dat fiind faptul că la admitere avem nevoie și de analizele medicale, lucru care momentan, este destul de riscant.”
Noemi- viitoare studentă la Informatică Economică:
„Materie nouă nu ni s-a predat, însă am urmărit de câteva ori teleșcoala. Este un mod destul de diferit de predare, însă nu se poate compara cu activitatea didactică face to face. Ținem legătura cu profesoara de română, însă cu cea de matematică nu comunicăm deloc. Ne-a transmis doar să ne pregătim prin rezolvarea subiectelor din anii anteriori. subiecte din anii anteriori. Tind să cred că unii profesori sunt dezinteresați, sau pur și simplu nu se descură în mediul online, nu știu. Cert e însă că, dacă ești conștient, poți să te pui mobilizezi cu învățatul, având în vedere că la bacul de anul acesta intra doar materia care s-a predat înainte de a se închide școala.”
Așadar, în contextul pandemiei sunt afectați într-un mod aparte, dar totuși asemănător atât studenții, cât și elevii. Majoritatea sunt afectați din cauza mobilizării și acomodării cu noile circumstanței, sunt secați de energiei și pe de altă parte plictisiți datorită imposibilității de a se recreea printr-o plimbare sau o activitate desfășurată înafara locuinței. Tot ce putem face însă, este să acceptăm situația și să tsăm în casă în continuare : Stăm separați azi, pentru a putea fi împreună mâine.
Sursa: Pixabay
Oana Șuteu