Fundația Regală Margareta a României este cea care vine în ajutorul persoanelor de vârsta a 3-a , din 14 orașe ale țării
Izolarea socială, impusă de criza coronavirusului, pune persoanele vârstnice și pe cele cu mobilitate redusă în dificultate, chiar în imposibilitatea de a-și procura alimente și bunuri de strictă necesitate. În sprijinul acestora, Fundația Regală Margareta a României organizează o amplă campanie de voluntariat, pentru a facilita accesul la cumpărături, dar și pentru alte acțiuni logistice de ajutor a vârstnicilor singuri. În fiecare zi, sunt pregătite pachete cu cele necesare, acestea sunt livrate personal la cei în nevoie. Orașele cu cel mai mare număr de voluntari sunt București, Cluj-Napoca și Timișoara
Conform site-ul oficial al fundației, printre nevoile stringente identificate în rândul persoanelor vârstnice afectate de criza coronavirusului, se numără realizarea cumpărăturilor de strictă necesitate, sprijinul material, sprijinul emoțional, consilierea psihologică și diverse servicii de suport la domiciliu. Mulți dintre vârstnici nu pot comanda online, pentru că nu folosesc platforme sau mijloace de plată digitale, inclusiv cei singuri nu au acest tip de ajutor nici din partea familiei.
Din cauza acestui lucru, FRMR se alătură acțiunii inițiate de Kaufland România prin care persoanele care au vârsta de peste 65 de ani, au dizabilități sau sunt singure își pot comanda cumpărăturile prin telefon, cu plata ramburs. Serviciul de livrare este gratuit, voluntarii fiind cei care preiau cumpărăturile și le duc la destinație.
Cu implicarea voluntarilor, Fundația Regală Margareta a României răspunde astfel nevoilor actuale ale seniorilor din România și solicitărilor adresate de aceștia. Totodată, Fundația continuă să le fie aproape pe perioada crizei prin diverse tipuri de ajutor, oferind noi facilități prin Telefonul Vârstnicului și prin rețeaua de servicii sociale susținută de Fondul Special pentru Bătrâni.
Sursa: Calea Europeana
Ruth Beucă