Cel mai căutat subiect de către români în săptămâna 11-17 mai pe Google a fost luna MAI. Pe lângă acest subiect, în număr mare s-au înregistrat căutări și pentru: „declarație pe proprie răspundere”, magazinul online eMAG, aplicația Google Classroom, cât și aplicația WhatsApp.
Nivelul de interes acordat celor cinci subiecte a fost reprezentat printr-un grafic, fiecare subiect fiind ilustrat de o culoare distinctă. Analiza comparativă arată că cel mai căutat subiect în intervalul 11 – 17 mai a fost luna MAI (verde), urmat de: declarație pe proprie răspundere (roșu), eMAG (albastru), aplicația Google Classroom (galben) și WhatsApp (mov).
Luna mai a fost subiectul cu cele mai multe accesări din partea românilor. Aceștia au fost interesați în mod special de economia țării, data la care România începe starea de alertă, iar alții au fost interesați de date cu privire la astrologie. Cele mai multe căutări vizează data de 15 mai, ziua în care România a intrat în stare de alertă pentru o durată de 30 de zile.
Locuitorii județului Prahova au fost fruntași în ceea ce privește interesul față de acest subiect, urmați de județul Ialomița, județul Vâlcea și apoi de județele Gorj și Vrancea.
Un alt subiect de interes a fost declarația pe propria răspundere. Noul model de declarație necesar pentru părăsirea localității în starea de alertă a fost actualizat. Începând cu vineri, 15 mai, prima zi de stare de alertă, autoritățile au adăugat un nou motiv pentru care este posibilă părăsirea localității. Noua declarație pe proprie răspundere poate fi descărcată de aici.
Județele precum Prahova, Argeș, Dâmbovița, Mehedinți și Caraș-Severin au înregistrat în această săptămână cele mai multe căutări pentru subiecte: „declarație – stare de alertă pe telefon”, „declarație pe propria răspundere format PDF”.
Românii au acordat un interes la fel de mare și magazinului online eMAG. Shopping-ul online a reprezentat alternativa multor oameni din pricina faptului că multe centre comerciale au fost nevoite să-și suspende activitatea din cauza restricțiilor impuse de autorități.
eMAG a fost accesat predominant de județele: Teleorman, Giurgiu, Ialomița, Olt, dar și județul Prahova. Cumpărătorii au fost interesați cu precădere de „aer condiționat”, „piscină”, „hamac”, „mască de protecție”, „mănuși de protecție”, semn că cetățenii respectă regulile de distanțare socială și își comandă obiecte necesare propriei case, dar și instrumente de protecție pentru momentele când părăsesc locuința.
Cele două aplicații favorite cu o săptămână în urmă, coboară câteva poziții în clasamentul Google Trends România. Google Classroom (folosită în prezent pentru a facilita comunicarea și colaborarea dintre elevi și profesori) și aplicația de mesagerie instant WhatsApp înregistrează mai puține accesări în săptămâna 11 – 17 mai.
Statisticile arată ca cele mai mare interes pentru Google Classroom în ultimele 7 zile le-au avut județele: Ialomița, Bacău, Călărași, iar pentru aplicația WhatsApp căutările cele mai numeroase au venit din partea județelor: Vâlcea, Buzău, Argeș.
Sursa: Rawpixel
Ioana Cheșu