Comisia Europeană a aprobat o serie de măsuri privind promovarea produselor agricole din Comunitate în ţări terţe. Dintre cele 20 de programe înaintate Comisiei de statele membre au fost acceptate jumătate, din Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi România.
Programele au în vedere produse cu indicații geografice și denumiri de origine protejate, vinuri, fructe, legume, băuturi spirtoase, produse din carne, ulei de măsline și produse ecologice.
„Produsele de calitate din UE sunt neîntrecute. Să le facem mai vizibile pe pieţele din afara UE este pentru noi un obiectiv prioritar.Cred că sunt produse cu un imens potenţial de vânzare pe pieţele externe, unde oamenii apreciază tradiţia care stă la baza acestor alimente şi vinuri de calitate superioară.Investind în campanii externe de informare şi de promovare pentru produsele noastre, demonstrăm că UE este hotărâtă să valorifice acest potenţial.” a apreciat comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală Mariann Fischer Boel.
Contribuţia Uniunii, care reprezintă jumătate din bugetul total al programelor, se ridică la 11,1 milioane EUR.
Mara Rusu
Sursa: CE