Strada Potaissa este un eveniment de tipul street delivery care a fost înființat în anul 2017 și a avut un mare succes în rândul clujenilor. Din cauza pandemiei, mulți dintre producătorii locali de plante au rămas fără piață de desfacere pentru produsele lor extrem de perisabile. Cu toate acestea Asociația Daisler, inițiatoarea proiectului, a decis să înființeze o platformă digitalizată unde plantele să fie vândute mai ușor și mai eficient.
Am discutat cu Andi Daiszler, omul din spatele acestor acțiuni și iată ce am aflat:
El a povestit despre cum a luat naștere ideea platformei online.
„La început de aprilie, când începeam să simțim cu adevărat ce înseamnă izolarea, le-am scris producătorilor și i-am întrebat în ce măsură ei mai pot să-și vândă produsele în perioada aceasta, cât de afectați sunt de măsurile impuse de autorități, de închiderea piețelor, evenimentelor… I-am întrebat în ce măsură, un magazin online, pe care să-l gestionăm noi și pe care ei să-și prezinte produsele, dar într-o manieră controlată de noi, i-ar ajuta. Toată lumea a zis că e o idee foarte bună, mai ale că știau felul în care noi lucrăm. A urmat o perioadă de vreo două săptămâni, în care am sondat și noi piața pentru a identifica soluțiile tehnice de care am avut nevoie pentru deschiderea unui magazin online.”
„Pe platformă, totul pare foarte închegat, jucăuș și accesibil tuturor. Nu ai probleme în înțelegerea descrierilor, dimensiuni ș.a.m.d.”
Pentru a ajuta potențialii clienți să vadă dimensiunea reală a florilor, ei au venit cu ideea de a poza fiecare produs în raport cu o banană.
Cât despre cum a răspuns publicul, el declară că sunt mulțumiți de cum decurge proiectul, dar și că producătorii au așteptări realiste în ceea ce privește vânzările. „Reacțiile publicului sunt foarte bune. Încă de la lansare, oamenii au înțeles ce am vrut să facem, cum am făcut și au înțeles că de fiecare dată când cumpără ceva de pe Strada Potaissa, fac un mic producător local, fericit.”
Andi Daiszler suține că
„e foarte important să îi suținem și să venim în ajutorul celor pe care îi simțim că au dificultăți în această perioadă.”
El mai spune că a observat dificultățile cu care se confruntă producătorii în ceea ce privește partea de promovare a produselor, de aceea au decis ca echipa lor să fotografieze produsele și să se ocupe de descrierile acestora.
„Noi ne folosim de o anumită notorietate pe care Strada Potaissa a căpătat-o de-a lungul timpului, pentru a o folosi acum, pentru a-i ajuta pe acești mici comercianți să ajungă la un public care pe noi ne urmărește și care poate nu se duce în piețe.”
El are încă speranța că proiectul Strada Potaissa va putea avea loc și în acest an, chiar în condiții de distanțare socială. Impactul pe care îl are platforma online, nu este același ca piața autentică de flori.
„Vorbim despre niște produse care se vând ca pâănea caldă, dacă sunt în fața ta. Le vezi, le poți estima mirosul, savoarea, culorile… Când sunt în online lucrurile sunt destul de limitate și mai ales că aici vorbim despre cumpărăturile unor lucruri care nu sunt esențiale. Poți trăi fără flori, dar nu poți trăi neapărat frumos fără flori.”
Produsele sunt livrate la adresele indicate de clienți cu ajutorul firmelor de taxi din Cluj-Napoca. Prin această inițiativă sunt beneficiari și șoferii care în perioada de pandemie au avut mult mai puține comenzi decât în mod normal.
Atât platforma, cât și produsele comercianților clujeni și din împrejurimi, se găsesc AICI.
Sursa: Facebook Strada Potaissa
Octavia Cozma