Soluții privind fluidizarea traficului din Cluj

Aglomerarea urbană și volumul actual al traficului din municipiu, nu este plăcut pentru niciun șofer al Clujului. Toate acestea probleme se vor putea sfârși dacă proiectul construirii unui viaduct pe Someș se va realiza, susține președintele PSD Cluj Mircea Jorj.

Acesta a prezentat astăzi mai multe soluțiile pentru fluidizarea traficului rutier din oraș.

Prima soluție este construirea unui viaductului pe Someș, fiind cea mai bună soluție atât din punct de vedere financiar cât și al infrastructurii. „Soluțiile analizate de către noi vizează răspunsurile și chiar întrebările care s-au format în perioada aceasta legate de siguranța circulației, de probleme de mediu sau de poluare, de scuratrea timpului de traversare a orașului sau chiar de acesarea unei infrastructuri în momentul de față ”

Această variantă nu presupune expropieri cu cheltuieli aferente sau perturbarea traficului din zonă în timpul construirii. Practic, această „autostradă urbană”  va fi realizată pe albia Someșului prin încastrarea unor piloni care vor susține câte două benzi de circulație pe fiecare sens Vest-Est și Est-Vest. Lungimea lucrării s-ar dezvolta pe o lungime de aproximativ 5 km. Intrarea se va face de pe B-dul 1 Decembrie 1918, iar intrarea pe lângă podul de pe strada Fabricii. Costurile estimative sunt de 5-5,5 milioane euro/km.

A doua soluție propune crearea a două rețele subterane. Tronsonul Este-Vest cu o lungime de 2,5 km, cu intrare din zona Casei de Cultură a Studenților, traversarea subternană a B-dul Eroilor. Prima ieșire ar urma să fie construită în Piața Ștefan cel Mare, iar cea de-a doua pe calea Dorobanțiilor în zona Bibliotecii Județene Cluj. Al doilea tronson subteran, Est-Vest, ar începe din B-dul 21 decembrie zona Regionala CFR cu ieșire spre str. Coșbuc și str. Moților, cu o lungime totală de 1.7 km.

Deasemenea prin crearea acestor rețele subterane se urmărește crearea de parcări cu ieșiri pietonale din 100 în 100 metri.

Costurile estimative pentru acest proiect sunt de 8 milioane euro/km.

Valoarea acestor investiții au o valoare mult mai mică decât valorile deja cunoscute publicului. Sursele de finațare propuse sunt: credit furnizor, credit bancar sau noile posibilități de finațare din fonduri europene, care se vor asigura perin măsurile gestionate de entitățile create în cadrul Ministerului Transportului.

_________

Maria Ghere