Profesorul Marian Petcu pregătește o istorie a presei românești

Educaţie UBB

Profesorul Marian Petcu, prodecan al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicãrii, de la Universitatea din București lucrează la realizarea unei istorii a presei din România.

„În momentul de față lucrez la ceva foarte mare, o lucrare de care cred că avem nevoie toți. Se cheamă «Istoria presei din România în date», care începe la 1731 și se sfârșește în 2011. Este un colectiv care în momentul de față are 140 de specialiști și până la 200 de studenți, care ni s-au asociat în diverse etape. Acolo veți găsi, în vreo 2500 de pagini, o succesiune de fapte: ce publicații au apărut, ce jurnaliști sau publiciști s-au născut sau au murit, elemente de legislație a presei, radiouri, televiziuni, manifestări ale profesiei (greve, proteste, conferințe, scandaluri), legislația muncii jurnaliștilor.”, a declarat profesorul Petcu, la conferința „Persoana din bibliografie” susținută astăzi la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadru Universității „Babeș-Bolyai”.

Ideea proiectului s-a născut în momentul în care profesorul Petcu a fost pus în situația de a preda un curs al istoriei presei românești, care nu era specialitatea sa. Acesta a hotărât astfel să realizeze o serie de antologii de istoria presei, propunându-și să realizeze o serie de cinci volume în care ar fi fost cuprinse texte rare și aspecte relevante despre presa din diverse epoci.

„Primele cărți au apărut în tiraje nesperat de mari la Iași și la Institutul European. Din cinci volume nu a apărut decât unul.”, a adăugat Petcu.

Printre titlurile cunoscute ale prodecanului FJSC București se numără: „Puterea și cultura: o istorie a cenzurii” (1999), „Tipologia presei românești” (2000), „Sociologia mass-media” (2002), „O istorie ilustratã a publicitãții românești” (2002), „Istoria presei române – antologie” (2002), „Jurnalist în România: istoria unei profesii” (2005), „Cenzura în spațiul cultural românesc” (coordonator, 2005), „Istoria jurnalismului și a publicitãții în România” (2007).

______________________

Ana Giol

Teodora Iancu

leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

related posts