Alin Tișe cere demisia ministrului transporturilor Alexandru Nazare

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, contestă decizia ministrului transportului Alexandru Nazare în ceea ce privește neincluderea municipiului Cluj-Napoca în reţeaua prioritară CORE a programul european de transport TEN-T. În acest fel județul Cluj pierde 41 de miliarde de euro, potrivit estimărilor făcute de CJ Cluj.

Alin Tișe  a adus în discuție faptul că în data de 27 martie la Bruxelles, în şedinţa Consiliului pentru Transport, a fost revizuită Reţeaua de transport TEN-T. Aici s-a stabilit includerea municipiului Târgu Mureş în CORE Network (reţeaua prioritară) a reţelei TEN-T pentru sectorul de transport rutier şi feroviar și nu a județului Cluj.

Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe este împotriva acestei decizii considerându-l pe Ministrul Nazare despre care afirmă că este un incompetent care nu poate să decidă de unul singur.

„Am constatat cu surprindere și sunt de-a dreptul  stupefiat de faptul că ministrul transportului și-a permis fără nicio explicație, fără nicio consultare cu județul  sau cu altcineva să decidă din propria inițiativă că Târgu Mureș este potrivit pentru a fi prins în această rețea de transport fiind în defavoarea Clujului. Nu este posibil ca un ministru să afecteze prin decizia lui dreptul de a se dezvolta acest județ. În opinia mea cred că acest ministru este un incompetent care fără să țină cont de realitățile Clujului a decis unilateral că dezvoltarea țării pentru această reegiune trebuie să aibă loc așa cum dorește el.”, declară Președintele Consiliului Județean.

[audio:http://radio.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2012/03/alin-tise.mp3|titles=alin tise]

Argumentele președintelui Consiliului Județean începe cu faptul că regiunea Transilvania inevitabil are ca centru de dezvoltare Cluj-Napoca.  Acesta spune că dacă  se va ajunge ca în România să se vorbească despre regiuni de dezvoltare, inevitabil Clujul va fi parte din aceste regiuni de dezvoltare,  iar acest județ va rămâne în continuare un nod de transport feroviar important.

„Fără o reţea rutieră şi feroviară pe măsură, în timp inclusiv Aeroportul va avea de suferit, datorită ieşirii din sistemul intermodal integrat de transport”, a apreciat d-nul Alin Tişe.

În aceste condiţii Clujul rămâne în continuare inclusă în CORE doar cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, fără partea rutieră şi feroviară, categorii la care se regăseşte în rețeaua secundară. Includerea municipiului Târgu Mureş în această reţea îi va creea un avantaj în dezvoltarea infrastructurii pe termen lung, deoarece prin CORE se asigură fondurile europene pentru dezvoltare şi prioritate la dezvoltare. Această rețea de transport înseamnă, în esență, faptul că România va primi finanțare pentru ceea ce înseamnă transportul aerian, rețeaua feroviară și rutieră. Practic finanțarea va veni pentru anii 2007-2012, dar și ulterior până în anul 2030 și  2014-2020.

 ____________

Mădălina Gorschi

Distribuie articolul!